معماری
بنام يگانه معمار هستي
قالب وبلاگ

دفتر معماری فاستر و همکاران از چادرهای بدوی عرب الهام گرفته اند تا ترمینال جدیدی که همین هفته در پایتخت اردن، شهر امان افتتاح کردند را طراحی و اجرا کنند.

 نقشه فرودگاه - پلان فرودگاه - airport plan

این فرودگاهکه درست بیرون پایتخت این کشور قرار گرفته است، با طرح مدولارش امکان توسعه این فرودگاه را در آینده میّسر می‌کند. برنامه این است که تا سال ۲۰۳۰ ظرفیت این فرودگاه از ۳.۵ میلیون مسافر در سال به ۱۲ میلیون افزایش پیدا کند.

برای دیدن نقشهها و پلان های بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.


ادامه مطلب
[ جمعه 21 تير 1392برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

تعریف فرودگاه

در زیر تعاریف مختلفی از فرودگاه ارائه می شود که البته همگی در نهایت به یک فضا، مکان و کاربری اشاره دارند.
«فرودگاه مجموعه ای است از تأسیسات و تجهیزات گوناگون که به منظور فراهم آوردن امکانات برای جابجایی ها و ترابری های هوایی گرد هم آورده شده اند همانگونه که حمل و نقل دریایی نیازمند بندر است، فرودگاه هم می تواند به بندر هوایی تشبیه شود که لازمه ترابری هوایی است»


 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 2 آبان 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

دولت کویت فرودگاه جدیدی برای پایتخت خود با ظرفیت جابجایی50 میلیون نفر مسافر در سال، می سازد.

به گزارش جذاب نیوز به نقل از سایت "دسی گنوبوم" ، شرکت بزرگ "نورمان فوستر و شرکا" فعال در زمینه معماری، این فرودگاه را طراحی کرده است. این فرودگاه در فازهای نخست ظرفیت جابجایی 13 تا 25 میلیون مسافر در سال را دارد اما این رقم در نهایت به 50 میلیون نفر افزایش می یابد.

شکل فرودگاه جدید کویت به مانند سه بال به هم پیوسته است که که طول هر یک از آنها به 1200 متر و ارتفاع سقف سالن های فرودگاه نیز به 25 متر می رسد.

طراحان این فرودگاه سعی کرده اند این سازه را به صورتی طراحی کنند که بتواند حداکثر نور خورشید را برای روشنایی فرودگاه استفاده کند. همچنین بر روی سقف فرودگاه نیز سلول های خورشیدی نصب شده تا بتوان نور خورشیدی را برای تولید انرژی پاک استفاده کرد.

کویت سه و نیم میلیون نفر جمعیت دارد که تنها یک میلیون نفر از آنها، بومی و شهروند این کشور هستند. 

فرودگاه جدید کویت

 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 6 تير 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید ترسیم پروژهای اتوکد معماری خود را به ما بسپاری تدریس در مقطع هنرستان وترسیم فنی در مقطع دانشگاه 09366692687
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان معماری و آدرس architectiranian.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





قالب وبلاگ

این سایت را حمایت می کنم
عینک آفتابی

صفحه قبل 1 صفحه بعد